Dag 4: 30 juli 2022

30 juli 2022 - Limerick, Ierland

Onze zaterdag begint met het laatste ontbijt in het Abbey hotel. We reizen vandaag door naar Limerick. We stoppen rond 10 uur in Mallow, waar we de tip krijgen om hier vast broodjes voor de lunch te kopen. Lunchen in het openluchtmuseum schijnt namelijk erg duur te zijn.

Rond half 12 zijn we aangekomen bij het openluchtmuseum, bij Bunratty Castle 🏰. Het doet ons denken aan het Ellert en Brammert museum. We krijgen de tijd om rond te lopen tot half 3.

IMG_20220730_133145IMG_20220730_115954Screenshot_20220730_223534IMG_20220730_122613Screenshot_20220730_223514Screenshot_20220730_223442

Om kwart over één hebben wij het wel gezien en besluiten een biertje te doen bij Dirty Nelly's. Dit schijnt één van de beroemdste cafés in Ierland te zijn. Het ziet er van binnen inderdaad nogal authentiek, donkerbruin, heel veel op de tap en een enigszins morsige clientèle. We besluiten buiten te gaan zitten omdat het best lekker weer is (19 graden).

Screenshot_20220730_223550IMG_20220730_132729

Rond half 3 vertrekken we naar Ennis. Daar krijgen we de gelegenheid om het centrum te verkennen. Met een zestal kiezen we er echter voor om naar de plaatselijke 'beergarden' te gaan. Vervolgens vertrekken we naar ons hotel voor 2 nachten in Ennis. Het Traecy hotel. Best een groot verschil met ons hotel van de afgelopen dagen. Het is veel groter en heeft een zwembad en fitnessruimte. Het eten is gelukkig weer prima. Na het diner nemen we met een groepje nog een afzakkertje in de bar en we kijken onze ogen uit naar de andere gasten die we daar tegenkomen. We wanen ons haast in een aflevering van 'my big fat Greek wedding' en maken weddenschapjes hoeveel haarlak de dames hebben gebruikt voor hun 'big hair', of dat het pruiken zijn. Ondanks dat er steeds meer mensen bij ons groepje aansluiten en het heel gezellig is, gaan we toch maar redelijk op tijd naar bed, want we worden om 07.00 uur aan het ontbijt verwacht. Morgen naar de Cliffs of Moher!

1. Pa:
    De cliff of mohet
  2. Mark:
    30 juli 2022
    Don't fall off the wagon!(cliff)...
  3. Pa:
    30 juli 2022
    The cliffs of Moher je moet geen last van hoogte vrees hebben om dicht bij de rand te staan.
    Veel plezier morgen
  4. Ingrid:
    30 juli 2022
    Dank je! We hopen heel erg dat het morgen droog is en dat we een mooi uitzicht hebben.